در برخی مواقع پیش از ارسال تصاویر برای چاپ یا برخی موارد دیگر نیاز است تا چندین تصویر را در کنار هم قرار داده و اصطلاحا آن ها را کلاژ یا طراحی نمایید . شاید در تصور شما طراحی کلاژ تصاویر اینبوک کاری سخت و خسته کننده به نظر برسد اما تنها با رعایت یکسری نکات ساده می توانید به راحتی تصاویر خود را به درستی در کنار هم قرار دهید و در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید و حتی از این تصاویر برای چاپ نیز استفاده کنید.
برای طراحی و کلاژ فتوبوک ها مخصوصا اینبوک و اینبوک پلاس چند نکته کلیدی و مهم وجود دارد که رعایت آن ها الزامی است ، برای دانستن این نکات با ما در ادامه مقاله همراه باشید :

حاشیه بین تصاویر

اولین و اصلی ترین نکته در هنگام انجام کلاژ تصاویر ایجاد فاصله بین تصاویر مورد استفاده می باشد ، بدین صورت که ما بین تمام تصاویری که در کنار یکدیگر قرار میگیرند حتما فاصله ای به عرض 2 الی 3 میلی متر قرار دهید . به طور معمول رنگ مورد استفاده جهت فاصله بین تصاویر توسط اکثر افراد و تخصصان سفید می باشد ،همچنین شما بسته به سلیقه ی خود میتوانید این رنگ را تغییر دهید اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از رنگی جز سفید میتواند در هنگام چاپ نمای بسیار بدی به تصاویر شما بدهد.

راهنمای طراحی و کلاژ عکس ها

تعداد عکس ها و نوع چیدمان

تعداد عکس مورد استفاده در هر صفحه طراحی کاملاً سلیقه ای می باشد ،اما برای زیبایی هرچه بیشتر در کلاژ عکس ها جهت چاپ می توانید در یک صفحه تنها یک تصویر و در صفحه مقابل 3 الی 4 تصویر مرتبط یا حتی غیر مرتبط قرار دهید . قرار دادن تعداد بسیاری عکس در یک صفحه  به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و نه تنها باعث زیبایی فتوبوک و تصاویر طراحی شما نخواهد شد بلکه جلوه تصاویرتان را هم از بین خواهد برد از همین رو بهتر است اگر خودتان توانایی یا زمان کافی جهت  انتخاب و چیدمان تصاویرتان در کنارهم را دارا نیستید ، این موضوع را به متخصصان ما در اینبوک بسپارید .

راهنمای طراحی و کلاژ عکس ها

نرم افزار های مناسب کلاژ تصاویر

توضیح درباره انتخاب نرم افزار مناسب جهت انجام طراحی و کلاژ تصاویر مبحث بسیار گسترده ای می باشد و متخصصان ما در اینبوک این مطلب را به طور جداگانه در مقاله ای دیگر برایتان توضیح داده اند ، اما اگر به طور خلاصه بخواهیم طراحی کلاژ تصاویر اینبوک را توضیح دهیم باید بگوییم که 90 درصد نرم افزارهای طراحی که در تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند خروجی مناسب برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتمعی و تلفن های هوشمند را دارا هستند و اندازه مناسب جهت چاپ با کیفیت را در اختیار شما قرار نخواهند داد. در نظر داشته باشین که برای استفاده از هر نرم افزاری ابتدا خروجی مربعی یا ترجیحاً سایز 1:1 را انتخاب کنید و تعداد پیکسل خروجی و کیفیت را هم مورد توجه قرار دهید .

اندازه خروجی کلاژ​ تصاویر

اگر بخواهید تصاویرتان را به صورت یادگاری نکهداری کنید یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نیازی به توجه بیش از حد به کیفیت خروجی کار نمی باشد اما در صورتی که بخواهید از این تصاویر برای فتوبوک اینبوک یا چاپ های دیگر استفاده کنید باید توجه داشته باشید که خروجی کار حتماً باید مربع و حداقل کیفیت برای اینبوک 2000×2000 پیکسل و برای اینبوک پلاس 3000×3000 پیکسل باشد. 
همچنین اگر خودتان قصد طراحی کلاژ در نرم افزار محبوب فتوشاپ را داشتید ، جهت طراحی برای اینبوک و اینبوک پلاس می بایبست صفحه ای مربعی و به ترتیب با سایز 21×21 سانت و 30×30 سانت انتخاب نمایید .همچنین گزینه dpi باید مساوی با عدد 300 و مد رنگی در حالت RGB قرار داشته باشد. 

راهنمای طراحی و کلاژ عکس ها

تصاویر فول صفحه

تیم اینبوک درهنگام چاپ فتوبوک های خود به صورت پیش فرض به تمام تصاویر 8 میلی متر حاشیه سفید قرار میدهد ، اما در صورتی که این فاصله در هنگام کلاژ قرار داده شده باشد امکان چاپ تعدادی از تصاویر به صورت تمام صفحه یا اصطلاحا فول پیج می باشد . برای درک بیشتر این مسئله به نمونه کارهای ما دقت نمایید. 
همچنین این طراحی تمام صفحه می تواند توسط خود فرد انجام گرفته یا با ثبت درخواستتان در هنگام سفارش توسط همکاران ما انجام شود.